Loading...
Ερωτήσεις 2018-03-10T07:20:52+00:00

Έχοντας υπόψιν τα παρακάτω, μαζί με τις συμπληρωματικές πληροφορίες που θα σας δώσω στα θεωρητικά μαθήματα θα απαντήσετε με επιτυχία στις ερωτήσεις που μπορεί να σας κάνουν οι εξεταστές. Διαβάστε παρακάτω τα θέματα που ρωτάνε πιο συχνά!

Αυτοκινήτου

Για τον έλεγχο του οχήματος:

Καθημερινά:

  • Εκτός αυτοκινήτου
    • Λάστιχα (σκάσιμο κτλ)
    • Ζημιές στο αμάξωμα
    • Διαρροές υγρών
  • Εντός αυτοκινήτου
    • Πίνακας οργάνων (ενδείξεις, λυχνίες κτλ)
    • Φρένα
    • Ζώνη

Ανά δεκαήμερο:

  • Λάστιχα:
    • Πίεση (μια φορά το μήνα)
    • Πέλμα – 1.6 χιλ.
    • Ζημιές (χτυπήματα, καρφιά)
    • Ηλικία (dot 2709)
    • Αριθμός χιλιομέτρων
  • Φώτα
    • Έλεγχος στις λάμπες και την δέσμη
  • Μηχανή
    • Λάδια
    • Έλεγχος ψυγείου (αντιπηκτικό υγρό)
    • Στάθμη μπαταρίας (απεσταγμένο νερό)
    • Φρένα (στο συνεργείο μόνο)
    • Τζάμια (νερό)

Επίσης διάβασμα από το βιβλίο τις εξής ενότητες: Φώτα, Λάστιχα, Πίνακας οργάνων, Φρένα, Έκτακτη κατάσταση, Απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα, Ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

Μηχανής

Για τον έλεγχο του οχήματος:

Καθημερινά:

  • Πριν ανέβει έλεγχο για ζημιές από τυχόν πτώση
  • Λάστιχα, φρένα, πίνακας οργάνων, φώτα, καθρέφτες, πλαϊνό σταντ, εξάτμιση

Μια φορά την εβδομάδα ή πριν από ταξίδι:

  • Λάστιχα:
    • Πίεση (με κρύα λάστιχα, όσο ορίζει ο κατασκευαστής και
      φορτωμένο ελαφρώς αυξημένη)
    • Πέλμα – 1 χιλ.
    • Ζημιές (χτυπήματα, καρφιά)
    • Ηλικία  (DOT Εβδομάδα / Έτος παραγωγής, 2 – 3 χρόνια)
    •  Ζημιές (γενική κατάσταση, χτυπήματα, κακή εμφάνιση)
  • Φώτα
    • Να κρατάνε τις ρόδες
    •  Όχι ελαστικότητα στην πίεση της μανέτας
    • Στάθμη υγρών
    • Λειτουργία υδραυλικού δισκόφρενου, χαρακτηριστικά
  • Ανάρτηση
    • Διαρροή λαδιών
  • Εξοπλισμός αναβάτη: κράνος, ρούχα, προστατευτικά, ανακλαστικά
  • Χαρακτηριστικά μοτοσικλέτας: αριθμός κυλίνδρων, λειτουργία, ψύξη, κυβισμός, μάρκα, δικαίωμα κατηγορίας, ιπποδύναμη
  • Τεχνικοί έλεγχοι: λάδια, μπαταρία, αλυσίδα, εξάτμιση, φώτα
  • Φόρτωση μοτοσικλέτας: κέντρο βάρους εμπρός
  • Φρενάρισμα ανάγκης σε περίπτωση βλάβης φρένων: κατέβασμα ταχυτήτων
  • Απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα: οδηγού και οχήματος
  •  Ενεργητική και παθητική ασφάλεια

 

 



 

Ερωτήσεις Πρακτικής Εξέτασης Αυτοκινήτου – Αναλυτικά

 

Οι έλεγχοι που πρέπει να κάνει ο οδηγός πριν οδηγήσει το αυτοκίνητό του είναι:

Εξωτερικός έλεγχος του οχήματος

Κατά τον εξωτερικό έλεγχο ο οδηγός κάνει έναν περιμετρικό οπτικό έλεγχο και ελέγχει για:

  1. Τυχόν διαρροές κάτω από το χώρο του κινητήρα.
  2. Την κατάσταση των ελαστικών (αν έχουν αέρα ή είναι ξεφούσκωτα και την κατάσταση τους, δηλαδή αν είναι φθαρμένα)
  3. Σπασμένα φώτα ή φλάς.
  4. Κοιτάμε για αντικείμενα (πχ πέτρες, λακούβες) που Θα μας δημιουργήσουν πρόβλημα στο ξεκίνημα.
  5. Τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Έλεγχος στο χώρο του κινητήρα

  1. Κάνω ένα γρήγορο έλεγχο και ελέγχω με το χέρι την σταθερότητα των εξαρτημάτων. Ελέγχω για οτιδήποτε ασυνήθιστο (διαρροές, σωληνώσεις, καλώδια).
  2. Ελέγχω τις στάθμες των υγρών του οχήματος μου σε οριζόντιο έδαφος.
    1. Υγρό ψυγείου. Πρέπει η στάθμη του υγρού να είναι μεταξύ των ενδείξεων MIN-MAX. Αν χρειαστεί συμπληρώνω μόνος μου (αν είχα συμπληρώσει πρόσφατα, πιθανός να υπάρχει διαροή).
    2. Λιπαντικά κινητήρα. Πρέπει η στάθμη του υγρού να είναι μεταξύ των ενδείξεων MIN-MAX. Αν χρειαστεί συμπληρώνω μόνος μου (αν είχα συμπληρώσει πρόσφατα, πιθανός να υπάρχει διαροή).
    3. Υγρό υαλοκαθαρηστήρων.
    4. Υγρό φρένου. Πρέπει η στάθμη του υγρού να είναι μεταξύ των ενδείξεων MIN-MAX. Συμπληρώνει μόνο ο τεχνικός.
    5. μπαταρία. Αν η μπαταρία έχει υγρά, η στάθμη τους να είναι μεταξύ MIN-MAX ή να καλύπτει τα στοιχεία. Αν είναι ξηρού τύπου, ελέγχο την ενδεικτική λυχνία τάσης.

Αφού τελειώσω τον έλεγχο, βεβαιώνομαι πως έχω κλείσει καλά το καπό.

Έλεγχος στο χώρο των αποσκευών (πορτ-μπαγκάζ)

Ελέγχω και σιγουρεύομαι ότι υπάρχει ο βασικός εξοπλισμός, που αποτελείται από:

  1. Τον εφεδρικό τροχό.
  2. Τον γρύλο και τα ειδικά εργαλεία αντικατάστασης του τροχού.
  3. Το προειδοποιητικό τρίγωνο (υποχρεωτικό).
  4. ΑντιολισΘητικές αλυσίδες όλο το χρόνο.
  5. Το Φαρμακείο (υποχρεωτικό). Το φαρμακείο πρέπει να περιέχει 4 ατομικούς επιδέσμους, 2 αιμοστατικούς, 4 αιμοστατικές γάζες, 100gr βαμΒάκι, ιώδιο, 200gr οινόπνευμα, 1 λευκοπλάστη.
  6. Τον πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως (υποχρεωτικό), ο οποίος να είναι εύκολα προσβάσιμος, πχ κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Έλεγχος ελαστικών

Κάνω έναν σχολαστικό έλεγχο των ελαστικών. Συγκεκριμένα ελέγχω:

  1. Τη σωστή πίεση αέρα. Τουλάχιστον μία φορά τον μήνα πρέπει να μετράμε την πίεση με ένα μανόμετρο (μετρητής πίεσης) που θα βρω σε βενζινάδικα και βουλκανιζατέρ. Η ένδειξη του
    μανόμετρου Θα πρέπει να είναι σύμφωνη με την αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.
  2. Το ελάχιστο βάθος πέλματος. Το πέλμα του ελαστικού πρέπει να είναι σε καλή κατάστασή και χωρίς ξένα σώματα προσκολλημένα επάνω του. Ελέγχω την αυλάκωση του ελαστικού
    η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά. Για τον έλεγχο χρησιμοποιώ παχύμετρο ή τον δείκτη φθοράς πάνω στο ελαστικό.
  3. Το προφίλ του ελαστικού. Πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, δηλαδή να μην έχει εκδορέ, σκισίματα, προεξοχές ή να φαίνονται τα λινά. Τα γράμματα στο πλάι αναφέρουν τον τύπο του ελαστικού.
  4. Την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Δεν θα πρέπει να έχουν περάσει παραπάνω από 3 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής. Η ημερομηνία κατασκευής είναι γραμμένη με ένα τετραψήφιο νούμερο
    δίπλα στην έγκριση τύπου, το γνωστό DOT (Αμερικανικός Oργανισμός Πιστοποίησης). Τα 2 πρώτα ψηφία είναι η εβδομάδα κατασκευής και τα 2 τελευταία το έτος, πχ 2102 σημαίνει ότι το ελαστικό
    κατασκευάστηκε την 21η εβδομάδα του 2001. Το ελαστικό θα πρέπει να αντικατασταθεί αν έχει διανύσει περισσότερα από 3000km ακόμα και αν δεν έχει παρέλθει 3ετία.
  5. Την ρεζέρΒα, η οποία Θα πρέπει να έχει λίγο μεγαλύτερη πίεση της κανονικής μιάς και δεν θα χρησιμοποιηθεί για καιρό.

Έλεγχος εγγράφων οδηγού και οχήματος

Μαζί μου πρέπει να έχω πάντα:

  1. Δίπλωμα οδήγησης κατηγορίας Β σε ισχύ (υποχρεωτικά να βρίσκεται πάντα στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου, μαζί με 2ο ζευγάρι γυαλιών οράσεως αν είναι απαραίτητα).
  2. Ασφαλιστηριο Συμβόλαιο σε ισχύ και σε εμφανές σημείο το ειδικό σημα.
  3. Άδεια κυκλοφορίας οχήματος.
  4. Απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας.
  5. Ειδικό δελτίο ελέγχου του Κ.Τ.Ε.Ο. με το σήμα επικολλημένο στην πίσω πινακίδα. Στο δελτίο αναγράφεται και ο έλεγχος εκπομπής καυσαερίων.

Έλεγχος στο εσωτερικό του οχήματος

  1. ΡύΘμιση θέσης οδηγού.
    • Το αριστερό μας πόδι να μένει ελαφρά λυγισμένο καθώς πατάμε τον ποδομοχλό του συμπλέκτη, όσο καθόμαστε κανονικά στο κάθισμα. Το γόνατο σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακουμπάει
      στο τιμόνι.
    • Η πλάτη μου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κάθετη στάση. Πρέπει να έχω περίπου 20 – 25εκ. απόσταση από το τιμόνι και στο σωστό ύψος.
    • Ρυθμίζω το μαξιλάρι του καθίσματος ώστε το πίσω μέρος του κεφαλιού μου να ακουμπάει σε αυτό.
  2. Ρύθμιση ζώνης. Με μία απότομη κίνηση ελέγχω για την σωστή λειτουργία της ζώνης (όταν την τραβήξω απότομα, πρέπει να «μαγκώσει»). Η ζώνη μας προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος ή απότομου φρεναρίσματος.
    Είναι απαραίτητη ακόμα και αν το όχημα είναι εξοπλισμένο με αερόσακο, αλλά υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις απαλλαγής (πχ έγκυες γυναίκες).
  3. Ρύθμιση καθρεπτών. Ρυθμίζω τον εσωτερικό (μεσσαίο) καθρέπτη ώστε να καλύπτει όλο το πίσω τζάμι. Πρέπει να είναι στην κατάλληλη θέση ανάλογα την ώρα (θέση ημέρας/ νύχτας). Ρυθμίζω τους εξωτερικούς (πλαϊνούς)
    καθρέπτες ώστε να φαίνεται το 1/3 του πίσω μέρους του οχήματος και στον υπόλοιπο να φαίνεται ο δρόμος πίσω μου. Με τους καθρέπτες μπορώ να ελέγξω την κυκλοφορία πίσω μου, αλλά πρέπει να θυμάμαι ότι δεν
    ελέγχουν τις νεκρές γωνίες διαγώνια και πίσω του οχήματος.
  4. Έλεγχος φώτων. Ελέγχω ότι λειτουργούν σωστά τα φώτα του οχήματος μου, αφού πρώτα ανοίξω το γενικό διακόπτη, γιατί τα φώτα είναι μέρος του ηλεκτρικού κυκλώματος. Σημείωση:
    Τα αυτοκίνητα διαθέτουν τα εξής φώτα: φώτα θέσεως (2 εμπρος λευκά, 2 πισω κόκκινα, πινακίδας πίσω, πίνακα οργάνων, ταμπλό), φώτα διασταυρώσεως (2 εμπρός), φώτα πορείας (2 εμπρός),
    φώτα ομίχλης (2 εμπρος, 1 πίσω αριστερά), φώτα οπισθοπορείας (1 πίσω δεξιά), φώτα φρένων (3 πισω).
  5. Φλας και Αλάρμ. Ελέγχω ότι λειτουργούν και αναβοσβήνουν σύμφωνα με τον ΚΟΚ, δηλαδή (90+-3Ο) παλμούς ανά λεπτό.
  6. Ελέγχω τη λειτουργία του τιμονιού. Αν είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, πρώτα βάζω εμπρός τον κινητήρα. Δεν πρέπει να είναι σκληρό, αν λειτουργεί η ηλεκτρική υποβοήθηση.
    Ελέγχω την ανταπόκριση των εμπρόσθιων τροχών στις κινήσεις του τιμονιού. Στο τιμόνι βρίσκεται το ηχητικό όργανο του οχήματος (κόρνα). Η κόρνα μας δίνει τη δυνατότητα να ενημερώνουμε
    τους άλλους χρήστες της οδού όταν δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις, ώστε να αποφύγουμε τα ατυχήματα και δεν πρέπει να χρησιμοποιείται άσκοπα.
  7. Έλεγχος χειρόφρενου και φρένου. Για να ελέγξω το χειρόφρενο προσπαθώ να ξεκινήσω με το χειρόφρενο τραβηγμένο. Το αυτοκίνητο πρέπει να δυσκολεύεται να ξεκινήσει. Λύνω το χειρόφρενο και δοκιμάζω να ξεκινήσω,
    τώρα πρέπει να φεύγει ελεύθερα. Ελέγχω τα φρένα, πατώντας τον ποδομοχλό. Δεν πρέπει να κατεβαίνει χαμηλά (αλλιώς έχω διαρροή) και πρέπει να επανέρχεται. Βάζω ταχύτητα και κινούμε αργά, πατάω φρένο και παρατηρώ
    ότι το αυτοκίνητο σταματάει.
  8. Μετρητές και δείκτες του πίνακα οργάνων (ταμπλό). Όσο οδηγώ συμβουλεύομαι τον πίνακα οργάνων και ενημερώνομαι για την κατάσταση του οχήματος. Το ταχύμετρο εκφράζει την ταχύτητα του οχήματος σε χιλιόμετρα
    ανά ώρα.